شهرداری کرمانشاه برای جلوگیری از آب گرفتگی معابر سریع اقدام کند
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم رضایی بابادی در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان از شهرداری کرمانشاه و سازمان هواشناسی خواست که به منظور اطلاع کافی از چگونگی شرایط آب و هوایی و اقدامات لازم از سوی شهرداری جهت جلوگیری از آب گرفتگی معابر و وقوع سیلاب در شهر تفاهم نامه ای منعقد شود.

وی اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به فصل پائیز و شروع بارندگی، شهرداری کرمانشاه باید نسبت به برنامه ریزی سریع و صحیح جهت جلوگیری از آب گرفتگی در معابر سطح شهر اقدام کرده و از همین حالا به فکر پاکسازی در نقاط مختلف باشد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به گزارش مدیریت هواشناسی استان مبنی بر پیش بینی بارندگی های خوب و نرمال در سطح استان در پائیز امسال گفت: خوشبختانه طبق پیش بینی و صحبت های مدیریت هواشناسی استان، در پائیز امسال بارندگی ها در حد نرمال و بالاتر از نرمال در استان کرمانشاه صورت می گیرد لذا مدیریت صحیح جهت جلوگیری از آب گرفتگی معابر در سطح شهر کرمانشاه ضروری است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بر مقاوم سازی بیشتر در منازل روستایی تاکید کرد و گفت: بنیاد مسکن و دیگر دستگاه های مرتبط برای مقاوم سازی منازل در روستاها باید تلاش و جدیت داشته باشند.

رضایی بیان داشت: دقت و توجه در مقاوم سازی منازل روستایی الزامی است.

وی نقش آموزش برای شناخت دقیق در مقابله با بلایای طبیعی در روستاها را مورد تاکید قرار داد و گفت: بحث آموزش امداد و نجات در روستاها باید با محوریت قرار دادن دهیاران صورت گیرد تا دهیار متوجه شود در زمان وقوع بلایای طبیعی چه اقداماتی باید انجام دهد.

استاندار کرمانشاه گفت: دستگاه ها و ادارات مختلف باید از امکانات موجود در جهت پیشگیری از بلایای طبیعی استفاده کنند و همگی با تعامل و هماهنگی به دنبال ایجاد شرایط بهتر در استان تلاش کنند.

برنامه ریزی برای ارائه آموزش به 1396 دهیار

همچنین در این جلسه معاون امور عمرانی استانداری نیز گفت: با توجه به محوریت دهیاران در روستاها، برنامه ریزی برای ارائه آموزش به 1396 دهیار در خصوص پیشگیری از وقوع بلایای طبیعی در استان ضروری است.

مجتبی نیک کردار افزود: برای پیشگیری صحیح از وقوع بلایای طبیعی اصل کار در روستاها است که باید ضمن تلاش برای مقاوم سازی منازل روستایی، آموزش به دهیاران به منظور کسب اطلاعات و آگاهی لازم قبل ار بحران، حین بحران و بعد از بحران ناشی از بلایای طبیعی ارائه شود.

وی همچنین از راه اندازی اورژانس هوایی در استان کرمانشاه همزمان با 14 استان دیگر در کشور خبر داد.

برنامه های مرتبط با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در استان

در این جلسه مدیرکل مدیریت بحران استان نیز گزارشی از فعالیت های این مدیریت ارائه کرد و گفت: موضوع آموزش از طریق صداوسیما جهت پیشگیری و شناسایی بلایای طبیعی در استان در دستور کار قرار گرفته است.

حسین باباجانی افزود: طی جلسات برگزار شده کارگروه های چهارده گانه مرتبط با امر پیشگیری از وقوع بلایای طبیعی برنامه های خود را به مدیریت بحران ارائه داده اند.

وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی افزود: برای این هفته برنامه های خود را تنظیم کرده ایم که با هماهنگی دستگاه های مرتبط به اجرا در خواهند آمد.

پیش بینی بارندگی نرمال و بالاتر در پائیز و زمستان امسال

در ادامه این جلسه مدیرکل هواشناسی استان هم با توجه به پیش بینی صورت گرفته در خصوص میزان بارندگی در پائیز امسال گفت: در پائیز امسال به خصوص در آبان و آذر بارندگی نرمالی خواهیم داشت و همچنین پیش بینی شده که در دی و اسفند نیز بارندگی ها در حد نرمال و بالاتر از نرمال باشد.

در ادامه جلسه گزارشی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص اقدامات فوریت های پزشکی در زمان بلایای طبیعی و همچنین گزارشی از طرف گروه مشاور در خصوص مطالعات لرزه ای بستر در استان کرمانشاه ارائه شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com